Piulada del Pedró dels Quatre Batlles

Sortida realitzada el 18 de maig

Ja no hi ha cap mena de dubte que la secció infantil del centre excursionista ha pujat un esglaó en la seva progressió natural cap a fites més importants a nivell alpinístic.
Aquesta sortida per la serra del Port del Compte hem pogut constatar l'evolució que ha tingut el grup, fent l'ascens al Pedró dels Quatre Batlles en menys de 2 hores.

Sortim de l'aparcament d'Estivella a les 11 del matí amb deu graus de temperatura i cel cobert, la qual cosa ens fa agafar una mica de roba d'abric.La ruta triada per pujar al cim es la que segueix l'itinerari de raquetes negre que passa pel barranc del prat Piquer.Degut a la seva orientació fa que en poca estona de caminar ja trobem les primeres clapes de neu.

Abans d'arribar al coll de Tancalaporta girem a nord i continuem pujant cap al cim del Vulturó. El panorama cada vegada es més dilatat i alguna ullada de sol es deixa veure.

La neu es manté força compacta i algunes de les clapes guarden gruixos de més d'un metre. En 1.40 ja arribem al sostre del solsones amb una fresca considerable per l'època de l'any. Fem les fotos de record i sense parar gaire anem a fer la Tossa Pelada, tercer dos-mil de la jornada.

Dinem a la falda de la Tossa i desprès agafem el camí que ens porta cap a les pistes d'Estivella. La baixada es directa i tenim que baixar amb zig-zag per no patinar amb les pedres de les pistes d'esquí.
Una sortida familiar amb 32 membres i tots assolint un objectiu. Tots gràcies al nostre esforç em fet una bonica excursió circular de més de 10km i 530m de desnivell.